באר שבע הפכה לאחת הערים המובילות בישראל מבחינת צמיחה כמרכז תרבות, מוקד חינוכי ומעצמה כלכלית. ממוקמת בקצה מדבר הנגב, באר שבע מציעה שפע של פעילויות ואטרקציות למטיילים לחקור תוך מתן אווירה בטוחה ובטוחה לחיות וליהנות מהחיים. עם שילוב ייחודי של היסטוריה, תרבות ורוח יזמית, באר שבע היא עיר חובה בדרום הארץ.

באר שבע הוקמה לראשונה בשנת 1907 על ידי מתיישבים יהודים על אדמות שניתנו להם על ידי הברון אדמונד בנימין ג'יימס דה רוטשילד. המשימה הייתה להקים יישוב יהודי בנגב ולעזור למתיישבים לבנות את פרנסתם בעצמם, וזה עבד, שכן באר שבע היא כיום עיר מודרנית שוקקת חיים בה למעלה מ-200,000 תושבים. משפחת רוטשילד הייתה המשקיע הגדול ביותר וחודשים ספורים לאחר ההתיישבות הראשונית קיבלה באר שבע מעמד של עיר קבע והפכה לחלק מארץ ישראל שבשליטת הבריטים בשנת 1917.

נערות ליווי בבאר שבע
מרכז העיר זכה לעדנה מחודשת בשנים האחרונות והוא מלא באנרגיה תוססת, אטרקציות מגוונות ושווקים שוקקים. הרחוב הראשי, רחוב סטאלן (Stalen Street), שופע חנויות בוטיק, בתי קפה ומסעדות, מה שהופך אותו למקום נוח לבלות בו אחר צהריים בשיטוט באזור. באר שבע היא גם המרכז התרבותי של הנגב; מוזיאון הכט לאמנות ניצב כחלון הראווה לאמנות ישראלית ויהודית, השוזר רגישויות מודרניות עם ההיסטוריה האזורית. מעבר לרחוב נמצאת המועצה האזורית נגב, שבה מתקיימים אירועי תרבות וירידים; זהו גם ביתה של תערוכת החלל המפורסמת של העיר, שנוצרה על ידי האסטרונאוט אילן רמון. בעיר נמצאים גם מוזיאון אחוזת הנגב, המציג את ההיסטוריה והתרבות של אזור הדרום בישראל, ואת שמורת חלאס, מרכז חינוכי לטבע וביצות.

באר שבע ידועה גם בשם "עיר הסטארט-אפים" בשל הטכנולוגיה המתקדמת שלה ותעשיית ההיי-טק המתפתחת. באר שבע, ביתם של חמש אוניברסיטאות, כולל אחד ממרכזי ההאצה העסקית הראשונים בישראל, Cotivation Zone, היא אקוסיסטם של יזמים שפורצים גבולות בתעשיית הטכנולוגיה. מורשת זו של חדשנות החלה בשנת 2006, כאשר אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע הנודעת פתחה את המחלקה הראשונה בעולם להנדסת אוירונוטיקה וחלל.

מחוברת לערים מרכזיות כמו ירושלים, תל אביב ואילת באמצעות רשת כבישים מודרנית, ניתן להגיע בקלות לבאר שבע מכל חלק אחר של המדינה. חברות טיולים רבות מציעות גם טיולים וחוויות מלהיבות למבקרים, כמו ספארי בשמורות הטבע הסמוכות, שיעורי בישול עם שפים מקומיים, קמפינג מדברי, ביקורים בעיירות ובאתרים ארכיאולוגיים באזור, ואפילו טיסה בכדור פורח מעל מדבר הנגב.

באר שבע היא עיר ייחודית ותוססת, כזו שמגלמת בתוכה את העבר, ההווה והעתיד של האזור. זוהי עיר של קדמה ופיתוח, אך כזו שגם מכבדת את ההיסטוריה והמסורות שלה. עם השילוב של טבע, מוזיאונים, אוניברסיטאות, תרבות סטארט-אפ וכל כך הרבה אטרקציות אחרות, באר שבע היא ללא ספק אחת מערי החובה של דרום ישראל.