האם אתה זוכר רגע בחיים שבו הרגשת אושר טהור ובלתי מרוסן? עבור רבים, רגעים אלה של שמחה טהורה יכולים להיות קשים להשגה. שיטות מסורתיות של חיפוש אחר שמחה כגון נסיעות, קניות או מפגשים חברתיים לעתים קרובות משאירות אותנו ריקים ולא מסופקים. למרבה המזל, המחקר העכשווי מצא דרכים יעילות עבור כל אחד מאיתנו למצוא את רגעי האקסטזה האמיתית שלו.

שימוש בטכניקות מגובות מחקר כדי להביא לנו שמחה אינו רעיון פורץ דרך. עם זאת, לעתים קרובות הוא נשכח בהמולת החיים. כיצד נוכל להפיק תועלת משיטות בדוקות למציאת שמחה?

מדע השגת השמחה

רובנו מכירים את הרעיון של חשיבה חיובית. כולנו שמענו סיפורים על אנשים שמשתמשים בהצהרות חיוביות כדי לעבור מכלום למשהו. עם זאת, חשיבה חיובית היא לא הטכניקה היחידה שבה אנו יכולים להשתמש כדי להרגיש שמחה. מדענים ערכו שפע של מחקרים על טכניקות פרפורמטיביות המובילות לתחושות של שמחה, המכונה לעתים קרובות "זרימה". זרימה ניתן לחוות בכל מקום, בכל זמן, ועל ידי כל אחד.

מושג הזרימה, הידוע גם בשם "להיות באזור", תואר בתחילת שנות התשעים על ידי הפסיכולוג ההונגרי מיכאלי Csikszenthmihalyi. הוא הגדיר זרימה כ"מצב פעולה מנטלי שבו אדם המבצע פעילות שקוע כולו בתחושה של מיקוד אנרגטי, מעורבות מלאה והנאה בתהליך הפעילות". Csikszenthmihalyi אמר כי זרימה היא ספונטנית ובאה מתוך עצמנו.

חוויית הזרימה מתרחשת כאשר הריכוז והמיקוד שלנו מכוונים לחלוטין לפעילות משמעותית. כל השאר נמוג ואנחנו שוקעים לגמרי במשימה שלפנינו. זוהי חוויה מהנה במיוחד ואנשים רבים מוצאים אותה כמקור לשמחה.

הוא מתייחס לזרימה כאל "חדוות ההופעה עצמה". המדע אומר לנו שאפשר לגשת למצב זרימה זה כדי לחוות רגשות של שמחה. על ידי שימוש בטכניקות המגובות במחקר של Csikszenthmihalyi, אנו יכולים להתחבר ליכולת הטבעית שלנו לחוות רגעים של שמחה.

מה לעשות כדי להגיע לזרימה

אם אתה להוט למצוא את רגע האקסטזה שלך באמצעות טכניקות זרימה, הנה ארבעה תחומים עיקריים שעליך להתמקד בהם:

1. בחר את הפעילות שלך בקפידה בחירת המשימה שלך צריכה להיות

משמעותית, והיא גם צריכה להיות מאתגרת מספיק כדי לדחוף אותך מחוץ לאזור הנוחות שלך. חשבו על פעילויות או פרויקטים שונים שהייתם רוצים להקדיש להם את זמנכם ומרצכם ולהתפשר על משהו שמהדהד אתכם.

2. עקוב אחר האינטואיציה שלך

פעילויות זרימה צריכות להיות אינסטינקטיביות וספונטניות. שימו בצד את כל הציפיות ושחררו את כל הכללים – חשוב לשחק לפי הכללים שלכם כאן. הקשיבו לאינטואיציה שלכם ותנו לה להנחות אתכם למקום שבו אתם צריכים להיות.

3. הישאר ברגע

קל ללכת לאיבוד בהמולה של חיי היומיום. זכרו להישאר ברגע ולהתמקד במה שאתם עושים. השקיעו את מלוא תשומת הלב והאנרגיה שלכם במשימה שבחרתם ואל תתנו לשום דבר אחר להסיח את דעתכם.

4. חגגו את ההתקדמות שלכם

בכל פעם שאתם חווים רגע של הצלחה, אל תשכחו לחגוג. הכירו בהתקדמות שלכם וברכו את עצמכם על ההישג שלכם. חגיגת ההתקדמות שלך תעזור להניע אותך להמשיך ולתת לך מנה נוספת של התלהבות.

למצוא את רגע האקסטזה שלך לא חייב להיות רעיון חמקמק. ניתן להשתמש בטכניקות מגובות מחקר כדי להגיע למצב של שמחה טהורה – מצב הזרימה. כדי למצוא את רגע האקסטזה שלכם, בחרו פעילות משמעותית עבורכם, עקבו אחר האינטואיציה שלכם, הישארו ברגע וחגגו את ההתקדמות שלכם. עם קצת תרגול, בקרוב תוכלו להתחבר לזרם תמידי של שמחה.

ואם אתה מחפש אקסטזה אמתית – בקר דירות דיסקרטיות בתל אביב